przeczytane w 2013


Rok temu napisałam tak:

Co roku obiecuję sobie, że zrobię listę przeczytanych książek i co roku zapominam gubię kartkę, albo nie wszytko wpisuję. Postanowiłam więc zrobić listę na blogu. Codziennie jestem przy komputerze, więc może tym razem się uda...

Udało się. Kilka razy musiałam uzupełniać przeczytane książki, kilka razy o czymś zapomniałam, ale w końcu dorobiłam się pełnego spisu. Myślałam, że będzie tego więcej. Jedna książka tygodniowo nie wydaje mi się zawrotną ilością, ale z drugiej strony - jeśli odjąć dwa miesiące wakacyjne, kiedy po prostu nie mam szans czytać przy DemOlce, która jest wiecznie w ruchu - to wynik wydaje się przyzwoity. Nieprzyzwoita (nieprzyzwoicie słaba/niemądra/źle napisana) jest część książek, ale wyznaję zasadę, że jak mam o czymś rozmawiać, to muszę to najpierw przeczytać, a nie krytykować "bo tak powiedział pan z radia".
Od jakiegoś czasu śledzę na jednym z portali książkowych serię "nie przeczytałem i wstydzę się tego..." - znani i nie zawsze lubiani podają trzy tytuły, przez które nie przebrnęli. Tak trafiłam na "Sagę ludzi logu", którzy do tej pory jakoś mnie omijali.
Niestety, przegapiłam zapisywanie książek dla dzieci. Mam nadzieję, że w 2014 mi się uda.
  1. M. Musierowicz "Czarna polewka"
  2. M. Gutowska-Adamczyk "Róża z Wolskich"
  3. Roma Ligocka "Dobre dziecko"
  4. J. K. Rowling "Trafny wybór"
  5. Wolfram Eilenberger "Co Finowie mają w głowie"
  6. Mariolina Venezia "jestem tu od wieków"
  7. F. Mayes "Pod słońcem Toskanii" 
  8. M. Braunek "Jabłoń w ogrodzie, morze jest blisko"
  9. K. Grochola "Trzepot skrzydeł"
  10. G. Jagielska " "Miłość w kamienia"
  11. A. J. Szepielak "Dworek pod lipami"
  12. A. Janko “Dziewczyna z zapałkami” Janko
  13. R. Moriarty “Pieśń Aborygenki"
  14. J. Blackburn “Życie zaczyna się we Włoszech”
  15. M. Viewegh "Powieść dla kobiet"
  16. K. Święcicka "Lalki"
  17. P. Grimbert "Tajemnica"
  18. P. Roth "Konające zwierzę"
  19. M. Wasielewski "Jutro przypłynie królowa"
  20. A. Nicoll, "Dobry człowiek"
  21. M. Sante "Szkoła gotowania pod amorem" 
  22. S. Cahalan "Umysł w ogniu",
  23. Marklund "Prime time"
  24. M. Sante "Szczęśliwa przystań"
  25. E. de Waal "Zając o bursztynowych oczach"
  26. M. Quick "Poradnik poztywnego myślenia" 
  27. J.S. Foer "Zjadanie zwierząt"
  28. J. Stagg "Francuska oberża"
  29. R. Jusis "Poradnik zielonych rodziców"
  30. E. James "50 twarzy Grey'a"
  31. E. James "Ciemniejsza strona Greya"
  32. E. James "Nowe oblicze Greya"
  33. T. Campbell "Nowoczesne sposoby odżywiania"
  34. S. Cahalan "Umysł w ogniu"
  35. Igg, Ames, Baker "Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat"
  36. A. Kohn "Wychowanie bez kar i nagród"
  37. Torańska "Są"
  38. J. Michaels, Opanuj swój metabolizm"
  39. A. Agatston "Dieta south beach"
  40. P. Młynarska, D. Wellman "Kalendarzyk niemałżeński"
  41. I. Karpowicz "Ości"
  42. A. Nicoll "Miłość i śmierć Cateriny" (20.XII)
  43. P. Coelho "Walkiria" (26.XII)
  44. Faber, Mazlish "Rodzeństwo bez rywalizacji" (28.XI)
  45. M. Viewegh "wychowanie dziewcząt w Czechach"  (5.XII)
  46. E. Ajar (R. Gary) "Życie przed sobą" (8.XII)
  47. D. Sturis "Grecja. Gorzkie pomarańcze" (10. XII)
  48. M. Gutowska-Adamczyk "Podróż do miasta świateł. Rose de Vallenord" (12.XII)
  49. A. Munroe "Za kogo ty się uważasz?" (13.XII)
  50. O. Fallaci "List do nienarodzonego dziecka" (27.XII)
  51. N. Sandemo "Saga ludzi lodu", cz.1 "Zauroczenie" (27.XII)
  52. N. Sandemo "Saga ludzi lodu", cz.2 "Polowanie na czarownice" (28.XII)
  53. A. Kava, E. Spindler, J.T. Elliot "Żywioły" 





Dzieciom (o tej części zapomniałam i nie wpisywałam, niestety):
  1. A. Lindgren "Ronja, córka zbójnika"
  2. "Pan Popper i jego pingwiny"
  3. L.J. Kern "Ferdynand Wspaniały"
  4. "Piaskowy wilk"
  5. "Tonja z Glimmerdalen"
  6. "Pan Kuleczka"
  7. "Pan Kuleczka"
  8. G. Kasdepke "Potwór"

Komentarze