lipska budowa

Co i raz dzwoni do mnie Mama i mówi, że czytała/słyszała artykuł/audycję o tym, jak Niemcy sobie świetnie radzą ekonomicznie w obliczu światowego kryzysu, jakie rozwiązania stosują, czego unikają, itd. Trochę w tle tych doniesień pozostają artykuły dotyczące ogromnej przepaści, która wciąż dzieli byłe NRD od RFN oraz ilości pieniędzy, które zachód pakuje we wschód, żeby te różnice wyrównać. Lipsk leży w niezłym miejscu: jest na wschodzie, w Saksonii, a tu - pieniądze płyną szerokim strumieniem. Jak okiem sięgnąć widać dźwigi, prace remontowe, budowlane, naprawy wszystkie i wszystkiego. Jasne, wciąż w koło straszą rudery i budynki takie, że bałabym się koło nich przejść (zadziwia mnie czasem w czym ludzie tu mieszkają - dla mnie wygląda to, jakby w każdej chwili mogło się zawalić). Jeden taki budynas mieliśmy do niedawna w bezpośrednim sąsiedztwie. Aż tu nagle zaroiło się, zakurzyło, wjechały kopary, dźwigi, tłum ludzi i dom legł w gruzach.

 najpierw pokroili budynek na równe części

 
 potem burzyli część po części

 na bieżąco usuwali gruz

 aż został tylko "kadłubek", który stoi do dziś (miesiąc potem)

 dziwnie wyglądały takie rozprute na pół mieszkania

 trochę jak w PL, jeden pracuje, czterech nadzoruje ;)


Została kupa gruzu i "kadłubek", który trzyma się dzielnie i straszy powyrywanymi drzwiami i kłapiącymi oknami. Ma u powstać piękna, nowoczesna kamienica. Ciekawe jak wkomponuje się w XIX-wieczne zabudowania, które go będą otaczać. 
Dla dzieci najciekawsza część już minęła - tj. hałasy, walenia, sypiący się dom i warczące ciężarówy.

Komentarze

  1. Faktycznie jak widać ten budynek nadaje się już tylko do rozbiórki gdyż jego stan jest krytycznie zły. Dlatego ja tak bardzo cenię sobie nowe budownictwo. Podobają mi się osiedla w Gdańsku https://www.eurostyl.com.pl/oferta/nowe-mieszkania-gdansk.html i właśnie na jednym z nich ja mam zamiar zamieszkać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie budowanie domu to jeszcze dość odległa przyszłość. Na ten moment jestem zadowolony, że posiadam dwa mieszkania z czego mogę jedno fajnie wynajmować. Już czytając informacje w https://cuk.pl/porady/czy-warto-ubezpieczyc-mieszkanie-pod-wynajem również zadawałem sobie pytanie czy warto ubezpieczać mieszkanie pod wynajem.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie to chyba raczej jest rozbiórka niż budowa. Ja również całkiem niedawno zakończyłam budowę mojego domu. Fajnie, że w sklepie https://www.dostudni.pl/ bez większego problemu za każdym razem mogłam kupić interesujące mnie urządzania do mojej instalacji kanalizacyjnej oraz wodnej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje mi się, że ten obiekt nadaje się tylko i wyłącznie do wyburzenia i rozpoczęcia budowy na nowo. Na pewno w takich sytuacjach warto jest również skontaktować się z geodetą https://geo-szkic.pl/ aby całość prac była właściwie pomierzona.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak najbardziej sama budowa jest bardzo ważna i muszę dodać, że jak najbardziej ważnym jest również aby mieć fajny projekt. Muszę dodać, że ja właśnie najbardziej chwalę sobie fajnie zrobiony projekt od https://zarzycki-architektura.pl/oferta/ i jak najbardziej była to bardzo fajna opcja.

    OdpowiedzUsuń
  7. Póki co ja bardziej teraz skupiam się na tym aby w jak najładniejszy sposób urządzić moje mieszkanie i teraz jestem na etapie wybierania podłogi drewnianej. Bardzo spory i ciekawy wybór na pewno mają w sklepie https://artcorestudio.pl/podlogi-drewniane więc ja zachęcam was do sprawdzania tego wyboru.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz